Vecka 30



Idag gick in i vecka 30 och det menas med att de Ă€r 10 veckor kvar till Bf! Kan inte fatta att tiden har gĂ„tt sĂ„hĂ€r fort redan! Har en massa bilder ifrĂ„n alla veckor i graviditeten men dock bara 1 innan vecka 20, min mage började vĂ€xa och man började se att jag var gravid i vecka 22 typ. Men nu Ă€r den en stor boll och mina syskon undrar sĂ„ himla mycket om varför magen Ă€r hĂ„rd, har bebisen skelett och en massa andra 1000 frĂ„gor. Tycker det Ă€r sĂ„ kul att dom faktiskt frĂ„gar en massa och jag kan svara pĂ„ allt faktiskt, de enda jag har varit osĂ€ker med i graviditeten Ă€r vad man kan göra nĂ€r man har foglossning och minskade foster rörelser men annars har jag kunnat fixa allt annat om jag haft nĂ„gra problem. Nu har jag ju inte haft sĂ„ mĂ„nga problem, fick börja ta jĂ€rntabletter frĂ„n första besöket hos BM och nu Ă€ter jag dom bara 2 gĂ„nger i veckan ibland, annars fĂ„r jag in allt jĂ€rn via maten jag Ă€ter. 



Vi har som sagt allt klart förutom Ă„kpĂ„sen, lite mer blöjor behövs, och smĂ„ grejerna typ. Har allt till tösen nĂ€stan och allt börjar falla pĂ„ plats nu.. Dock sĂ„ har mitt humör varit lite upp o ned och det har pĂ„verkat alla andra i min omgivning sĂ„ igĂ„r bröt jag bara ihop framför mamma men som sagt sĂ„ pratade jag med henne om varför jag tyckte vissa grejer kĂ€ndes jobbiga och vad mina mĂ„l Ă€r. KĂ€nns skönt att faktiskt kunna prata med mamma nu om precis allting, hade jĂ€tte svĂ„rt med det i uppvĂ€xten men nu Ă€r det betydligt lĂ€ttare. Vet inte om det har med graviditeten att göra att jag sjĂ€lv ska bli mamma men vet iallafall att jag ska försöka och finnas dĂ€r för lilla tjejen sen och jag hoppas att hon kommer kunna prata med mig om allt sen nĂ€r hon vĂ€xer upp. Nu ska ta och fixa lite te, havregrynsgröt och fĂ€rsk pressad apelsin juice! Vi hörs! 

Kommentarer
» Elin

Åh underbart!!

Svar: hehe tack! ^^
Stephanie Lindgren Redman

2015-11-03 10:19:02
URL: http://www.ecbphoto.blogg.se

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: