Sjukhus besök

 
Som sagt sÄ har jag spenderat min tid pÄ sjukhuset idag och innan det hemma för att, för 2 och en halv vecka sen fick jag problem med att gÄ pÄ mitt vÀnstra ben, trodde jag hade kramp i rumpmuskeln helt enkelt. SmÀrtan kom och gick dÄ o dÄ under första veckan men pÄ andra veckan sÄ vart det sÄ intensivt att jag inte kunde stödja pÄ hela vÀnstra benet och knappt gÄ, jag trodde dÄ att jag kanske hade strÀckt rumpmuskeln men icke det heller. Nu de 3 senaste dagarna har knappt kunna gÄ, röra benet, sitta, ligga ned i sÀngen, grÄtit av smÀrta och tar tusen Är att ta sig till toaletten ens, inget funkar.
 
SĂ„ idag bestĂ€mde jag mig för att Ă„ka in och kolla. Besöket vart pĂ„ Huddinge lĂ€ttakut och det gick riktigt snabbt till skillnad pĂ„ SÖS. Kom in till lĂ€karen och förklarade mina besvĂ€r och bad mig lĂ€gga mig ned pĂ„ sidan men med benet jag har haft besvĂ€r med uppĂ„t, hon började trycka lite smĂ„tt överallt, rumpmuskeln (inget fel dĂ€r kĂ€nde hon), men sen kom hon till min höft och jag trodde seriöst att jag skulle grĂ„ta av smĂ€rta.. Hon tryckte igen men direkt pĂ„ höftleden och jag sa att dĂ€r gör det för jĂ€kla ont. Hon sa att hon kĂ€nde att jag har en inflammation i höftleden! Hur fĂ„r man det ens? Fick i alla fall hjĂ€lp efterĂ„t det och hon rekomendera att jag ska vila och ta det lugnt men om det inte gĂ„r över sĂ„ fĂ„r jag komma tillbaka. 
 
LĂ€skigt att man kan fĂ„ inflammationer i höftleden ifrĂ„n ingenstans, sĂ€ger bara sĂ„ hĂ€r det gör riktigt ont. Ska fĂ„ gĂ„ till en sjukgymnast ocksĂ„ för att förhindra framtida inflammationer i höftledarna, lite jobbigt att börja med sĂ„nt redan nu i 20Ă„rs Ă„ldern. Är det nĂ„gon annan Ă€n jag som har haft samma besvĂ€r, sĂ„nt fall vad Ă€r era tips?
 
Ska ta och sova nu och fÄr se hur jag mÄr imorgon och ifall jag kan gÄ haha! 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: