Mardröm


Bild lĂ„nad frĂ„n weheartit.se 


Jag befinner mig i en lĂ€genhet med hela min familj, ser inte & kommer ej ihĂ„g om F var dĂ€r ocksĂ„ men tror han inte va med, för sĂ„g bara mamma, Pappa Pelle och mig. Vi alla hade gĂ„tt och lagt oss o jag var den sista uppe som kollade att allt var lĂ„st o de va det. Men nĂ€r jag vĂ€l har slĂ€ckt överallt sĂ„ hör jag att nĂ„gon Ă€r pĂ„ dörren, det första jag gör Ă€r att jag gĂ„r in till mamma och P dĂ„. De kommer ut och jag lyser med en ficklampa mot dörren och ser en svart skiftnyckel? De vi gör, jag och mamma Ă€r att vi sĂ€tter oss i soffan och de sista mamma sĂ€ger innan smĂ€llen Ă€r hĂ„ll för hĂ€nderna nu i ansiktet, och sĂ„klart gjorde jag det. Höll för hĂ€nderna i ansiktet och sedan kom skiftnyckeln pĂ„ mig och jag började grĂ„ta av smĂ€rta och gunga fram och tillbaka och skrek, observera jag hade fortfarande hĂ€nderna för ansiktet dĂ„. 


Jag vaknade upp utav att mamma eller P hade öppnat sovrumsdörren och det brĂ€ndes som in i gatan i hela bröstet pĂ„ mig, men jag vaknade och gick upp pĂ„ toa. DĂ„ frĂ„gade mamma mig och P om det var jag som lĂ€t och skrek typ.. och jag sa ju sĂ„klart ja och förklarade varför - mamma och P höll pĂ„ göra sig i ordning för jobb. Och nu sitter jag hĂ€r och kan absolut inte somna om, har en liten skatt dessutom i magen som vaknade utav den drömmen ocksĂ„. 

Har kollat i böckerna och via ett lexikon vad den handlar om och enligt de indiska och flera drömtydning sĂ„ Ă€r det att jag kĂ€nner mig stark nog att ta hand om mina egna problem och Ă€r stark nog att möta dom. Det stĂ€mmer ju faktiskt med mitt liv just nu. Jag har haft lite problem i livet just nu och mycket som hĂ€nder sĂ„ det kan mycket vĂ€l stĂ€mma! Tror absolut inte de handlar om att nĂ„gon försöker stjĂ€la energi ifrĂ„n mig för han som finns hĂ€r i lĂ€genheten vill inget ont, det handlar ocksĂ„ verkligen inte om att jag letar efter ett bĂ€ttre sexliv haha för de Ă€r bra och perfekt just nu. Eller att jag Ă€r rĂ€dd för att bemöta mina anstĂ€llda haha, som sagt har inga anstĂ€llda och mitt sexliv Ă€r perfekt och han som finns hĂ€r vill inget ont. SĂ„ de första har verkligen en bra beskrivning pĂ„ vad jag drömde om och hur de Ă€r i mitt liv just nu. 


Har ni andra teorier eller vet mer om drömtydning, vĂ„ga skriv nĂ„got till mig dĂ„! Om du inte vill skriva hĂ€r gör det pĂ„ Facebook dĂ„. 

Kommentarer
» Anonym

VÄld dÀr du inte har en chans/inte ens försöker försvara dig = du kÀnner dig utsatt 

Inbrottstjuvar tyder pÄ att du kÀnner att nÄgon runt dig Àr oÀrlig eller att du inte Àr Àrlig mot dig sjÀlv. 

Att drömma att en dörr öppnas som du inte Àr beredd pÄ Àr en uppmaning om att du ska spara pengar. 

eftersom det Àr i en ny lÀgenhet sÄ betyder det att du hÄller pÄ att hitta och utveckla nya sidor av dig sjÀlv.

Att lÀgenheten var mörk tyder pÄ att du mÄr dÄligt/ Àr ledsen över nÄgot

Att drömma att du lÄser dörren handlar om en rÀdsla för en framtid du inte vet nÄgot om. 

Att drömma att man inte ser Àr en varning om att man ska försöka inse sina misstag och undvika dem.. Handlar oftast om personer man Àlskar. 

Att drömma om sin egen mamma Àr ett tecken pÄ att man vill utvecklas, 

Drömmen handlar alltsÄ mycket om dig sjÀlv, Du mÄr inte helt bra, kÀnner dig orolig och pÄ nÄgot sÀtt utsatt (kan vara sÄ simpelt som att du inte har nÄgon som förstÄr dig helt till att du kÀnner att du Àr den som hamnar i klÀm i olika situationer. det menas alltsÄ inte att du Àr utsatt för vÄld eller liknande), du kÀnner/vet innerst inne att nÄgon runt dig inte Àr Àrlig mot dig eller att du ljuger för dig sjÀlv om nÄgot (kan Àven dÀr vara allt frÄn hur du mÄr till nÄgot du ljugit om). Du hÄller pÄ att utvecklas som person eftersom att du ska bli mamma samtidigt som du kanske Àr lite rÀdd över hur det kommer att bli..

Med drömtydning kan man inte bara lÀsa "förklaringen" pÄ ett ord och tro att det Àr sÄ det Àr, du mÄste lÀsa av helheten och forma den ut efter det.

2015-10-29 12:55:51
» frejalimelake - Resor & Livsstil

Intressant lÀsning, har faktiskt ingen speciell uppfattning om drömmar och hur man tyder dem x)

Svar: inte finns massa böcker och sidor för det ;)
Stephanie Lindgren Redman

2015-11-07 19:17:51
URL: http://frejalimelake.blogg.se

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: